För oss på Didriksons är Gung ovärderligt
- Anders Jentler, CDO @ Didriksons
Utmaningar med orderhantering och infrastruktur
Didriksons, Skandinaviens största varumärke för regn- och funktionsplagg, har de senaste åren genomgått en omfattande digital transformation. Trots en total ombyggnad av deras infrastruktur har de valt att behålla Gung e-handel för B2B och B2S. Anders Jentler, CDO på Didriksons, förklarar varför:
"För några år sedan beslutade vi om att byta affärssystem och bygga om hela infrastrukturen. Dock, tog jag ett beslut ganska tidigt i den processen att vi skulle behålla Gung, just för den anledningen att det är en så pass central plattform för oss på Didriksons när det kommer till webshop för B2B."
Didriksons står inför stora krav på orderhantering, vilket har blivit en allt viktigare del i deras verksamhet. Med säljkontor i flera länder behövde de en effektiv lösning för att hantera orderflöden från flera marknader och kanaler. De valde att fortsätta använda Gung, en plattform de litat på sedan 2016. Anders beskriver hur Gung blivit avgörande för att hålla ordning på deras orderhantering:
"Vi skaffade Gung för att få koll på vår orderläggning, och har sedan dess byggt väldigt mycket kring Gung som idag är en central och oersättlig plattform."
Att samla data och processer från olika system har tidigare varit en utmaning för Didriksons, men med hjälp av Gung har de kunnat flytta funktioner till ett centralt ställe, vilket både har ökat effektiviteten och förbättrat tillgängligheten. "För oss på Didriksons är Gung ovärderligt," säger Anders.
Gung en central samlingspunkt för verksamheten
Efter beslutet att behålla Gung har Didriksons fortsatt utveckla och integrera fler funktioner för att maximera plattformens potential. Gung har blivit en samlingspunkt för att hantera affärsflöden och distribuera information till både kunder och marknadsplatser. Anders förklarar hur värdefull plattformen blivit för verksamheten:
"Genom Gung har vi möjlighet att hantera flera affärsflöden och med enkelhet distribuera både enhetlig och kundspecifik information till kunder och marknadsplatser."
Framtiden för Didriksons innebär operationella utmaningar, snarare än tekniska, tack vare en välfungerande system-arkitektur med Gung som en central del. De är säkra på att Gung kommer fortsätta leverera på samma höga nivå.
"Vi är så bekväma i vår relation med Gung att vi känner stort förtroende för att Gung kommer leverera med samma träffsäkerhet i framtiden som man gör idag."
Sammanfattningsvis har Gung blivit en ovärderlig del av Didriksons digitala transformation och B2B-strategi, en central komponent för deras fortsatta expansion och operativa framgång. Vi på Gung är såklart oerhört hedrade av att ha Anders Jentler och Didriksons som kund. Vi tackar hjärtligast för det fina orden och en mycket trevlig intervju.