Vilka utmaningar löser Gung?

Gung erbjuder en omfattande lösning för att lösa de vanligaste utmaningarna inom affärsprocesser. Genom att integrera olika funktioner för produktdatahantering, orderflöden, kundservice, CRM, marknadsplatser, EDI och produktexporter, hjälper Gung företag att optimera sina affärsprocesser och upprätthålla en konkurrenskraftig position på marknaden. Med Gung kan företag fokusera på tillväxt och innovation medan plattformen tar hand om det operativa arbetet.

 

 

Här har vi samlat de 52 (!) vanligaste önskemålen som Gung löser.

  • 1. Vi behöver kunna exportera produktdata i flera olika format.

    2. Vi behöver lägga upp instruktionsfilmer för kunderna om produkterna i webshopen.

    3. Vi vill kunna visa reservdelar till våra produkter, de finns i affärssysstemet.

    4. Vi har flera olika storlekar på våra produkter och vill gruppera dessa för att göra det enklare för kunden.

    5. Vi skulle behöva hjälp med att skapa upp EAN koder på våra produkter.

  • 6. Vi vill sälja artiklar med färg och storlek i en matris.

    7. Säljare skall kunna lägga order för alla sina kunder i webshopen.

    8. Vi jobbar med ibland med förorder, dessa måste kunna läggas i webshopen utan att påverka lagersaldon.

    9. Vi vill visa vad vi har för tillgängliga produkter för våra kunder och automatiskt ta bort de som inte finns kvar på lager.

    10. Vi vill visa när kunden kan få en produkt levererad baserat på inköp eller produktionsorder.

    11. Vi säljer i st, pack och pall och vill kunna visa dem som olika alternativ för kunden i webshopen.

    12. Våra NOOS/Carry over skall kunna läggas tillsammans med förorder utan att påverka lagersaldo.

    13. Kunder skall kunna lägga alla sina order till rätt pris.

    14. Vi har olika sortiment för olika kunder och de måste vi kunna lägga upp och hantera.

    15. Våra kunder har olika prislistor och rabatter och vi vill att de skall se sitt korrekta pris – precis som i affärssystemet.

    16. Våra kunder vill kunna markera favoritartiklar och använda tidigare varukorgar som mallar för order.

    17. Vissa kunder skall inte se all information, vi behöver olika behörigheter i webshopen.

    18. Våra säljare ska få en kopia av alla order deras kunder lägger.

    19. Vi skall visa vad som finns tillgängligt på lager idag och när nästa inleverans på produkten kommer.

    20. Vi vill ha ett och samma verktyg för både säljare, agenter, kunder och distributörer.

    21. Vi behöver kunna skapa upp dropshipment order, eller att vissa kunder kan göra det själva.

    22. Vi vill använda webshopen som digitalt showroom utan köpknapp.

    23. Ibland hade det varit bra att kunna ta order helt offline, med ett excelunderlag som kan laddas in i webshopen sedan.

    24. Vi vill visa kunden vilka artiklar som ingår i ett paket.

    25. Vi vill visa tillvalsprodukter och andra rekommenderade produkter för att inte missa merförsäljning.

  • 26. Våra kunder vill kunna se en leverans trackingnummer i orderhistoriken.

    27. Kunder och säljare skall komma åt orderhistoriken för att se vad kunden köpt och vad som är levererat.

    28. Priser ändras och kunder behöver se vad de betalat för våra produkter tidigare.

    29. Det skulle vara bra om kunderna kan ladda ner PDF-fakturor om de inte fått fakturan den vanliga vägen.

    30. Vi behöver visa fraktfri gränser för kunderna i utcheckningen så att de ser vad fraktkostnaden blir.

    31. Vi behöver kunna visa vilka leveransadresser som finns inlagda och välja dessa på kundorder från säljare och kunden själv.

    32. Vi behöver dela produktinformation som EAN, rekommenderat utpris, statnummer, vikt och bilder med kunderna på ett enkelt sätt.

    33. Våra kunder vill kunna se en leverans trackingnummer

    34. Vi har verksamhet i olika länder och olika språk så det behöver finnas även i webshopen.

  • 35. Våra säljare behöver logga sina besök och aktiviteter, kopplat till kunder.

    36. Vi behöver kunna skapa och spara offerter i snygga format.

    37. Säljarna vill komma åt kundernas kontaktpersoner, uppdatera och ibland lägga till nya.

    38. Våra säljare behöver se nyckeltal om sin försäljning när de loggar in i säljverktyget.

    39. Vi behöver lista de bästa och mindre bra presterande produkter na för att fokusera säljarna rätt.

  • 40. Vi har börjat sälja till marknadsplatser och vill gärna ha en mer automatisk process.

    41. Alla ordrar vi får från marknadsplatser behöver läsas in i affärssystemet.

    42. Vi skall uppdatera lagersaldon på våra marknadsplatser.

  • 43. Vi får frågor om EDI-ordrar från flera kunder och behöver sätta upp ett bra flöde.

    44. Vi behöver få överblick över vilka ordrar som skickas.

    45. Vi behöver skicka orderbekräftelser för EDI-ordrar och andra ordermeddelanden.

    46. Våra kunder vill skicka in order med Btwentyfour.

  • 47. Vi behöver generera automatiska produktblad.

    48. Vi behöver kunna skapa kundunika produktkataloger.

    49. Våra kunder skall kunna ladda ner bilder från en bildbank.

    50. Vi vill dela vårt marknadsmaterial med kunderna i samma portal som de lägger order.

    51. Vi behöver ett digitalt showroom.

    52. Streckkoder behöver komma ut på orderbekräftelser och produktkataloger.

 

Känner ni igen er i ett eller flera av önskemålen? Kul! Det är precis det vi gillar att prata om.

Vi har lösningar för Fortnox, Garp, Jeeves, Microsoft Business Central och M3 med standardintegration till vår plattform. En fullt fungerande webshop ingår alltid, ingen egenbygd front behövs.

Fyll i ditt namn och mail nedan så hör vi av oss. Varmt välkommen!