Orderscanning för effektiv hantering av inköpsordrar

Skanning och tolking av inköpsordrar som kommer från kund på mail som exempelvis pdf:er kan ta mycket tid för er att hantera. Dessa behöver sedan registreras och knappas in manuellt av någon av er personal. Att arbeta på detta sätt är tidsödande men det kan också generera en hel del felhantering orsakat av den mänskliga faktorn. Gungs lösning för orderskanning hjälper er att tolka denna information automatiskt så ni snabbt och lätt får rätt information i ert affärsystem.

Vad är Gungs skanning av inkommande order?

Gungs orderskanning är framtagen tillsammans med kunder som har behov av att minska den manuella inmatningen av ordrar på pdf, html och filer som mailas in av kunder. Med denna funktion kan du få automatiska kontroller och inläsning av order till affärssystemet. På så sätt underlättar du det dagliga arbetet samtidigt som ni effektivisera era orderflöden och eliminerar misstag.

Tolka pdf-order automatiskt

Ta emot inköpsordrar som PDF på ett strukturerat sätt

Händer det att ni får in beställningar som en PDF från era kunder? När en order kommer in sänds den in för inläsning mot Gungs orderskanning och du kan bekvämt läsa in dem i ert orderflöde och spara mycket tid.

Slipp mata in ordrar manuellt

Att manuellt sitta och skriva in ordrar tar tid för din personal, inte minst är det ofta ett moment som helt ärligt är ganska tråkigt att utföra och därtill öppnar upp för mänskliga feltolkningar av information. Med Gung kan du frigöra tid för din personal till annat.

Säkerställ tolkning av information

Med Gungs system får du en bättre validering av datan i ordern. När filen är inläst i Gung så tolkas och matchas informationen mot rätt fält på så sätt kan felinmatningar undvikas. Informationen överförs sedan till ert affärssystem så ni snabbt kan hantera ordern.

Mer tid till merförsäljning och kundvård

Många företag har en utmaningen att balansera olika administrativa uppgifter mot att ägna tillräckligt med tid åt att "finnas där för kunden". Hantering av beställningar är en tidsslukare som begränsar den tid som kan ägnas åt värdefull kundvård. Teamet i sälj och kundtjänst riskerar att fastna i administrativa uppgifter istället för att fokusera på sälj. Kort sammanfattat; pappersarbete tar tid från aktiv säljverksamhet och relationsbyggande med kunder.

För att övervinna dessa hinder är det nödvändigt att implementera digitala lösningar som hjälper er att automatisera rutinmässiga uppgifter som orderhantering. Genom att minska administrativa bördor kan företag frigöra tid för säljteamet och kundtjänstpersonalen att fokusera på att skapa värde för kunderna, vilket blir avgörande för långsiktig framgång.

Detta med orderskanning låter ju bra

Vill du veta mer? Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig.