Webshop för konsument, B2C

Är ni ett varumärke som vill nå slutkonsument direkt, D2C? Sitter ni i en gammal shop som behöver förbättras och effektiviseras? Är det krångligt att uppdatera er webbshop?

Saknar ni betallösningar som känns moderna? Vill ni dessutom nå en målgrupp med Instashop, Facebookshopping och nya kanaler som utvecklas hela tiden?

 

gung-b2c-shopify (1).jpeg

Gung B2C

Vi har under vår tid som leverantör av webshopar i B2B och B2S segmentet fått mängder av förfrågningar om att göra webshop för slutkonsumenter. Vi kommer inte att göra det i egen plattform, det finns andra som är de bästa på det, precis som vi är bäst på e-handel för B2B och B2S.

Däremot har vi plattformar vi kan rekommendera våra kunder som vi också integrerar med ert affärssystem. Tanken med det är att ni skall ha grunder i ert affärssystem och produkt informationen i Gung PIM, då blir det enklare och mest kostnadseffektivt.

Vår utgångspunkt med att rekommendera en plattform. Det ska vara en standardplattform som är enkel att administrera, integrerad med affärssystemet och PIM och som har ett gränssnitt som är enkelt för administratören att uppdatera. Projekten med att sätta upp shoparna skall vara snabba och effektiva, precis som vi vill ha det.

 

Vi integrerar en webbshop och vår egen Gung PIM för att hantera produkter och kommunikationen med affärssystemet. Kort sagt fungerar det så här:

  • Produkter läggs som vanligt upp i affärssystemet, med priser och grundegenskaper.

  • I Gung PIM som kommunicerar med både webbshopen och affärssystemet, kommer ni att hantera bilder, produkttexter och attribut på allt som ska vara säljbart.

  • Webbshopen kommer att hantera hela orderflödet och den publika sidan.

Att starta en webbutik skall vara enkelt, genvägen till att få en riktigt bra shop går genom en partner som kan affärsnytta och effektivitet. Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Läs mer här: Utöka kundsegmentet med B2C

Föregående
Föregående

Amazon kommer – är ni redo?

Nästa
Nästa

Att älska affärssystem