Effektivisera och förenkla hanteringen av kundbetalningar genom vår nya funktionalitet för avprickning av betalning av weborder.
Säkerställ korrekt avstämning i affärssystemet, optimera er process och frigör tid för att fokusera på service istället för administrativa uppgifter.
Efter en intensiv försäljningsperiod med många kundordrar är det inte bara leveranser som kräver uppmärksamhet, utan även det knepiga arbetet med att bokföra kundbetalningar som kommer in via marknadsplatser och e-handelsplattformar.
Kundbetalningarna bör importeras in till affärssystemet/kundreskontran för att stämma av vilka order/fakturor som har blivit betalda. Manuell import och avprickning av dessa betalningar till affärssystemet blir snabbt tidskrävande och är inte hållbart i längden. Gung har därför tagit fram en ny funktion i vår webplattform som kommer förenkla för dig och din organisation.
Ny funktion: Förenkla hanteringen av kundbetalningar
Den nya funktionen i Gung gör det möjligt för er att generera en fil för en smidig import av kundbetalningar från B2C- och betalningslösningar till affärssystemet. Genom att använda verktyget kan användarna enkelt exportera valda transaktioner till en BgMax-fil direkt från Gung. Denna fil kan sedan importeras till ert affärssystemet. Transaktionerna i BgMax filen matchas mot en referens från betalningen på fakturan. Detta minimerar tidsåtgången för manuellt arbete och säkerställer en korrekt och automatisk avstämning av betalningar mot fakturor i kundreskontran.
Med vår nya funktionalitet kan ni optimera processen för hantering av kundbetalningar och ge företaget möjlighet att fokusera på att leverera kvalitetsservice snarare än att fastna i administrativa uppgifter.
Vill du veta mer om hur detta hade kunna fungerat för ditt företag?
Kontakta din kundansvarige eller maila oss på info@gung.se